Emocije: LJUBAV I deo

Danas pišem o prvoj emociji koju sam navela: LJUBAV!!!


Ljubav kao nešto samo po sebi ne postoji. Postoje osobe koje VOLE. Ljubav je imenica, a voleti je glagol.







 
Mi nekada za nekoga kažemo da je naša LJUBAV. Takvim stavom mi tom nekom pripisujemo "moći" koje on stvarno i suštinski nema, no time sebi obezbedjujemo skidanje odgovornosti za naše osećanje i ponašanje i prebacujemo na onog koga zovemo našom Ljubavi. Sebe tako stavljamo u zavisan položaj od osobe LJUBAV. Moramo da znamo da je taj neko samo stimulans za naše emocije , a mi tom stimulansu dajemo ZNAČENJE i na osnovu značenja koje dajemo mi osećamo odredjenu emociju i ponašanje uskladjujemo sa emocijom.


Često je prisutna kvazi-kauzalnost koja se sastoji u našem pogrešnom stavu da tudje ponašanje uzrokuje naše osećanje i ponašanje. Kada bi to bilo tako , mi onda ne bi imali izbora  već bi se nužno ponašali i osećali kako se od nas očekuje, bili bi robovi tudjih želja i očekivanja. Može neko da nam šalje signale ljubavi, a moramo li mi nužno odgovoriti na njih i na način koji očekuje posiljalac signala. Naravno da ne moramo. Mi te signale ljubavi ocenjujemo na svoj način ,pa ih možemo videti kao provokaciju, kao stvarnu zainteresovanost za nas ili nekako drugačije. U skladu sa ZNAČENJEM koje dajemo tim signalima zavisi i naša reakcija. Pa tako možemo se praviti da ih ne primećujemo, možemo prihvatiti te signale kao znake svidjanja, možemo reagovati i na druge načine. Znaci taj neko nije UZROK za naše emocije, već naše emocije uzrokuje ZNAČENJE koje dajemo tom nekom i njegovim signalima.

Moramo da znamo da LJUBAV nije samo OSEĆANJE već je i ODNOS, kao i PONAŠANJE. Možemo nekada da osećamo ljubav prema nekome, ali da sa tim nekim imamo loš odnos i obrnuto. Ovo je važno je kada nešto ne stima u emotivnoj vezi važno je naći tačku u kojoj je problem , a time i mogućnost ispravke i razrešanja problema.

Nekada se pomeša osećanje SVIDJANJA i  sa osećanjem LJUBAVI. Svidjanje je prijatno osećanje koje traje dok je objekt svidjanja u vidnom polju - npr: okretanje muškarca za ženom na ulici govori da mu se svidja, ali kada ode iz vidnog polja prestaje da misli o toj osobi. Ako taj muškarac, i kada žena nestane iz vidnog polja, nastavi da razmišlja o njoj ,osećanje SVIDJANJA prelazi u osećanje ŽELJE. Sa željom su povezana dva osnovna osećanja i to osećanje ZADOVOLJSTVA - kada se želja ispuni i osećanje NEZADOVOLJSTVA - kada se ne ispuni. Ako želja dugo traje prelazi u ŽUDNJU...


Nastavak pročitajte sutra

Нема коментара:

Постави коментар